Ha sokszor hallunk gyermekünktől olyan mondatokat, hogy
„Fáradt vagyok”
„Nincs kedvem hozzá”
„Ez nem is volt feladva”
„Utálok tanulni”
„A matek túl nehéz, semmit sem értek belőle”
„Nem akarok írni/olvasni”
akkor ne legyünk biztosak abban, hogy gyermekünk lustaságból, vagy rosszaságból tiltakozik a tanulás ellen. Lehet, hogy csak blokkolódott az agya, amitől ő maga is szenved.
Ilyenkor nem a tananyag újbóli ismétlésére van szükség, hanem a blokkok okát kell megtalálnunk és feloldanunk.
A tanulás egy velünk született képesség, agyunk folyamatosan keresi az új tanulási lehetőségeket. Ám, ha stresszt élünk át, annak hatására blokkolódik agyunk, így a tudatos gondolkodásra képtelenek leszünk..
Ilyenkor beszélhetünk a jobb és bal agyfélteke közti problémáról.
Az EDU kineziológia megalapítója Dr. Paul Dennison.
Kutatásai során felismerte, hogy a probléma általában a középvonalon keletkezik. Vagyis ha stressz alatt áll a testünk, akkor az agyunk középvonalán lévő corpus callosum (kérges test) nem továbbítja az információkat egyik agyféltekéből a másikba és így nem a híd, hanem a gát szerepét tölti be. Ahhoz, hogy újra hídként működjön és használni tudjuk képességeinket, szükség van a két agyfélteke összehangolása.
Az EDU kineziológia hatékony módszer a látás, hallás, agyintegráció, mozgáskoordináció, kommunikáció terén kialakult zavarok feloldására, valamint komplex önfejlesztő módszer.
Célja visszatalálni az ősi mozgásformákhoz, hogy meghatározott mozgások által előhozzuk rejtett tanulási képességeinket és természetes módon, mozgáson keresztül tanuljunk-tanítsunk.
Központi témája a pedagógia, a tanulási képességek előmozdítása, zavarok korrigálása.